Oldal kiválasztása

E-mail továbbítás beállítása

Ezekkel a lépésekkel egyszerűen beállíthatjuk, hogy bármely, már létező e-mail címünkre érkező üzenetek automatikusan új, ügyfélszolgálati megkeresésként bekerüljenek rendszerünkbe.

1. Az azonnal használható e-mail ügyfélszolgálati címünk

 A Zendesk fiókunk azonnal rendelkezik egy belső e-mail címmel, amit akár azonnal használatba is vehetünk. Az ilyen belső e-mail cím a zendesk.com végződéssel lesz látható. Ezt a speciális e-mail címet a bal oldali Fogaskerék / E-mail menüpontban láthatjuk, erre kell az átirányítást elvégezni.

 

2. Külső, saját e-mail címünk beállítása

Balra a fogaskerék / E-mail fülön, a Cím megadása, majd Külső e-mail címhez kapcsolódás menüpontban tetszőleges e-mail címeket tudunk felvenni, akár oda érkező e-mailek automatikus beemelésére, akár a megadott e-mail címmel való kiküldéshez.

A külső e-mail cím kapcsán be kell állítanunk, hogy a levelezőrendszer automatikusan küldjön másolatot a zendesk.com e-mail címünkre. Ennek beállítása szolgáltatónként más és más lehet, célszerű a szolgáltató segítségét kérni.

A kiküldéshez a DNS rekordokat is be kell állítanunk a felületen látható instrukciók szerint, egyébként lehetséges, hogy bizonyos szolgáltatók levélszemétként minősítik a kimenő leveleket.

 

Átirányítás beállítása – Gmail

Általában minden e-mail szolgáltató biztosít arra lehetőséget, hogy az e-mailjeinket átirányítsuk egy másik e-mail címre.

Ebben a videóban egy példát mutatunk be, arra az esetre, ha valaki Gmail-ben kezeli a bejövő e-mail címeit.

Csak egy bizonyos e-mail címre érkező e-mailek átirányítása a Gmailből

Ezt a módszert használhatjuk, ha a Gmailben több e-mail címet is kezelünk.

Minden Gmail-be érkező e-mail átirányítása

Ezzel a módszerrel minden Gmailbe érkező e-mail címet átirányíthatunk.

SPF, DNS beállítások

A Zendesk engedélyezése e-mail küldésre saját domain esetén

Javasoljuk az alábbi beállításokat a rendszergazdának, vagy a postafiókunkat karbantartó szakembernek, esetleg tárhelyszolgáltatónak továbbküldeni:

A Zendesk a következő SPF beállítást javasolja:

Name: @
Type: TXT
v=spf1 include:mail.zendesk.com ?all

CNAME rekord beállítások:

Type Name / Host / Domain Value / Target / Destination TTL
CNAME zendesk1 mail1.zendesk.com 3600 or use default
CNAME zendesk2 mail2.zendesk.com 3600 or use default
CNAME zendesk3 mail3.zendesk.com 3600 or use default
CNAME zendesk4 mail4.zendesk.com 3600 or use default

Végül a Zendesk e-mail DNS beállításai között megtalálható egy zendeskverification code, azt is be kell állítani. Ezt a Zendeskben a bal oldali Fogaskerék / E-mail menüben és az e-mail cím alatt, a DNS figyelmeztetés szekcióban lehet megtalálni.

Ezt követően a Zendesk fiókban bal oldalt a Fogaskerék / E-mail fülön tudjuk a beállításokat ellenőrizni, az SPF és DNS beállítások ellenőrzése gombokkal (Verify SPF és Verify DNS settings).

További részletes angol nyelvű útmutató:

https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/203683886-Setting-up-SPF-for-Zendesk-to-send-email-on-behalf-of-your-email-domain